bossSe tot vorbește despre metabolism, așa că termenul nu mai surprinde probabil pe nimeni.

Realizez ȋnsă, cu fiecare pacient care ajunge la cabinet, că despre noţiunea ȋn cauză se știe mai degrabă ceva de genul ,,mi-am dat metabolismul peste cap’’, de parcă ar fi un angajat la circul de stat sau ,,cred că am metabolismul prost sau leneș’’, adică cumva, undeva, ȋnăuntru e unul care nu-și face treaba….

Ei bine, metabolismul nu e vreun organ sau vreo parte a corpului, ci e un sistem, extrem de complex,de reacţii biochimice și transformări  energetice ce au loc ȋn ţesuturile vii. Este cel care adaptează organismul la o variantă sau alta de funcţionare, ȋn concordanţă cu starea care ȋţi asigură supravieţuirea. Cu alte cuvinte, metabolismul e șeful.

Așa că, hai să trecem ȋn revistă situaţii si soluţii din categoria ,,cum să te pui bine cu șeful’’.

Poate mâncatul prea puţin să ȋţi ,,supere’’ metabolismul?

Pierderea sau luarea ȋn greutate, respectiv fluctuaţii ale procentului de grăsime corporală, pot modifica felul ȋn care anumite structuri nervoase, de la nivel cerebral, reglează numărul de kilograme ale individului ȋn cauză.

Legile fizicii se aplică și ȋn cazul oamenilor, respectiv balanţa energetică a intrărilor și ieșirilor din corp ar trebui să rămână constantă. Mai pe românește, energia intrată trebuie să fie egală sau aproximativ egală cu cea consumată de organism, pentru a ne menţine greutatea. Avem nevoie de o cantitate minimă, bazală, de energie pentru a rămâne ȋn viaţă, plus o cantitate de energie pentru a ne mișca și a desfășura anumite activităţi. Această energie o obţinem evident, din alimentele consumate și din când ȋn când din rezervele energetice stocate de corp sub formă de grăsime.

Dacă ne ,,fug prea mult ochii’’ după câte calorii mâncăm, pierdem din vedere că socoteala de pe hârtie nu prea se potrivește cu cea din corpul nostru. Se pare că nu mai mult de 20-25% din ceea ce mâncăm contează din punct de vedere caloric, partea cea mai importantă fiind reprezentată de aportul de nutrienţi și de capacitatea de absorbţie a fiecăruia dintre noi. Caloria, după mai bine de 100 de ani de aplicare ȋn domeniul nutriţiei, este deja considerată noţiune ȋnvechită și inexactă.

De exemplu, absorbim mai puţină energie din carbohidraţii mai puţin procesaţi sau din grăsimi, pentru că se digeră mai greu, așadar caloriile nu contează pe cât ȋncă se mai crede. S-a demonstrat că 38% din grăsimile conţinute de alune sunt excretate prin materiile fecale, comparativ cu varianta procesată de unt de arahide din care aparent se absorb toate grăsimile.

De asemenea, un alt factor important ȋn absorbţia intestinală, va decide câtă energie primim după oricare masă și vorbesc aici despre tipul de bacterii existente ȋn intestinul nostru. Acest subiect necesită ȋn sine un ȋntreg articol pe care promit să ȋl scriu ȋntr-un număr ulterior.

Iată deci cum numărul de calorii pe care cineva crede că le consumă zilnic, ȋntr-un meniu cu mare atenție pregătit, de 1.600 de calorii ar putea fi cu adevărat de 1.200 sau 2.000 de calorii. Acest lucru nu invalidează ecuația echilibrului energetic. Pur și simplu înseamnă că dacă vrei un calcul exact, probabil că ar trebui să trăiești într-un laborator metabolic de lux...

Mâncatul mai puţin combinat cu ceva mai multă activitate fizică poate fi un bun ȋnceput pentru oricine vrea să iși modifice numărul de kilograme, ... ȋn jos.

Atenţie ȋnsă la cât de puţin ajungi cu aportul de alimente, pentru că la un moment dat ȋi vei da șefului semnale că vrei să te ȋnfometezi. Asta ȋl poate face să transmită toate semnalele de avertizare către organele cheie, implicate ȋn alegerea căilor de metabolizare a nutrienţilor, și să te trezești cu o mare surpriză, pe cântar va părea că ai slăbit, dar o analiză corporală ȋţi va arăta că ai câstigat grăsime și ai pierdut masă musculară, adică exact pe dos decât te așteptai să se ȋntâmple.

Dacă ȋnsă vrei să faci o schimbare ȋn viaţa ta, intră ȋn cel mai profesionist program de nutriţie – RECALIBRAREA RASPUNSULUI HORMONAL – care are la bază cele mai noi descoperiri ȋn domeniul nutriţiei la nivel mondial. Este un program de nutriţie personalizat pentru fiecare pacient ȋn parte, dar care are un numitor comun:

Nu te vei ȋnfometa, nu vei sări peste mese, nu vei mânca numai varza sau numai carne.

Nu vei mai refuza iesirile cu prietenii la restaurant pentru a nu fi tentat să ȋncalci dieta.

Nu te vei mai trezi noaptea de foame și nu vei ȋnghiţi ȋn sec la vederea unei reclame la ciocolată. Modificările se vor petrece treptat, fiziologic, fără a pierde din masa musculară ci din ţesutul adipos și, foarte important, niciunul din ,,șefii’’ implicaţi ȋn procesele metabolice nu va fi stresat.

Schimbarea ce va urma, te va transforma ȋn cea mai bună variantă a ta pentru tot restul vieţii. Intră pe www.stop-dieta.ro și fă-ţi o programare.

E mai ușor decât crezi !

 

Esti interesat sa afli care e momentul perfect pentru slabit?

INTRODU NUMELE SI ADRESA TA DE E-MAIL, ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER SI VEI PRIMI GRATUIT RASPUNSUL.

(C) 2017 www.stop-dieta.ro